داوران بخش سرود نخستین جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی معرفی شدند

برای کارشناسی و انتخاب گروه‌های برگزیده در این جشنواره
داوران بخش سرود نخستین جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی معرفی شدند
موسیقی ما - سه‌تن از چهره‌های سرشناس عرصه موسیقی، آثار و اجراهای گروه‌های سرود را در نخستین جشنواره جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی داوری خواهند کرد. به گزارش دبیرخانه جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی «هادی آرزم»، «شهروز حقی» و «علی تفرشی» داوران بخش نهایی سرود هستند. داوری گروه‌های سرود حاضر در این جشنواره از صبح روز جمعه پانزدهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و سیزده گروه حاضر در بخش نهایی، در حضور داوران در تالار سوره حوزه هنری اجرا خواهند داشت. برگزیدگان هم در جریان مراسم اختتامیه که از ساعت 18 همان روز در تالار سوره برگزار می‌شود معرفی خواهند شد و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
  

علی تفرشی فعالیت خود را در سال 1368 با ورود به هنرستان موسیقی آغاز کرد و با ادامه تحصیل در دانشکده موسیقی با اخذ مدرک کارشناسی ارشد آهنگسازی فارغ‌التحصیل شد. وی کنسرت‌های متعددی با گروه‌های موسیقی پاپ تلفیقی و ارکستر سمفونیک تهران در داخل و خارج از کشور به رهبری نادر مشایخی، منوچهر صهبایی، محمد بیگلری‌پور و مجید انتظامی اجرا کرده است. علی تفرشی در بسیاری از موسیقی‌های فیلم و سریال به عنوان خواننده و نوازنده کمانچه حضور داشته است. وی ساز کمانچه را نزد استادان کامران داروغه و اردشیر کامکار فراگرفت و از محضر اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، محمد سریر، حسن ریاحی، کامبیز روشن‌روان، تقی ضرابی، شاهین فرهت، محسن الهامیان و مصطفی کمال پورتراب بهره برده است. از جمله آثار منتشرشده او می‌توان به آلبوم‌های «صدای شکفتن»، «دیوانه شو»، «شمارش»، «تو کجایی همه عشق»، «تردید» و «شبت خوش باد من رفتم» اشاره کرد.

هادی آرزم یکی از آهنگسازان و نوازندگان برجسته ساز ویولن و کمانچه است. او علاوه بر سال‌ها سابقه عضویت در ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک صدا و سیما، در شورای عالی موسیقی صدا و سیما هم عضو بوده است. این هنرمند دارای نشان درجه یک هنری تا کنون داوری جشنواره‌های مختلف موسیقی را بر عهده داشته است. همچنین آهنگسازی و تنظیم ده‌ها اثر در سبک‌های مختلف موسیقی و قطعات متعددی در حوزه موسیقی مذهبی و آثار آوایی قرآنی در کارنامه او به چشم می‌خورد.

در کارنامه کاری شهروز حقی آهنگسازی و تنظیم بیش از دویست قطعه موسیقی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و او تا کنون برای چندین فیلم و سریال تلویزیونی موسیقی ساخته است. این شاعر و آهنگساز سرشناس ضمن عضویت در شوراهای تخصصی موسیقی در صدا و سیما و ارشاد، داور چندین جشنواره موسیقی و سرود هم بوده است. او مسئولیت‌های متعدد اجرایی و مدیریتی در حوزه موسیقی هم داشته است.

سیزده گروه حاضر در فینال بخش سرود نخستین جشنواره جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی از شامگاه سه‌شنبه دوازدهم بهمن‌ تا ظهر روز چهارشنبه سیزدهم بهمن به مرور وارد تهران می‌شوند. همه گروه‌ها در هتل «آفتاب» مستقر خواهند شد و از ظهر روز چهارشنبه برای اجراهای پاتوقی به سمت نقاط تعیین شده حرکت می‌کنند. فرهنگسراهای ملل، رسانه و رضوان به همراه پارک دانشجو و بازار بزرگ تهران در شهر تهران طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه میزبان گروه‌های سرودی هستند که از استان‌هایی نظیر خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مرکزی،یزد، فارس، زنجان و هرمزگان در فینال بخش سرود این جشنواره رقابت می‌کنند.
http://musicema.com/node/307113

تمامی علاقه‌مندان و مخاطبان موسیقی و سرود می‌توانند تمامی اجراهای گروه‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند و در انتخاب گروه برگزیده در قسمت آرای مردمی مشارکت داشته باشند. در جریان اجرای هر گروه کد اختصاصی و یک سامانه پیامکی اعلام می‌شود که مخاطبان می‌توانند به آنها رای بدهند و در روز اختتامیه برگزیدگان این بخش هم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.